marți, 24 noiembrie 2009

Stadionul din Poiana Campina si-a pierdut stralucirea de altadata

Un cititor al ziarului nostru, care locuieste in Poiana Campina, ne-a semnalat ca stadionul din comuna, de langa Gara Campina, este intr-o continua degradare, ca a ajuns in paragina. Desi nu e situat in municipiul campinean si apartine societatii Petroutilaj SA (cu sediul social in comuna amintita), pe acest stadion a jucat, multe decenii, echipa fanion a orasului dintre Prahova si Doftana. Dupa peste 80 de ani de activitate neintrerupta, echipa de suflet a campinenilor a fost retrasa din divizia B, acum cativa ani. Patronul acesteia, Stefan Chitu, o figura emblematica pentru sportul campinean (bobeur si motocrosist de talie internationala), si-a motivat, la vremea respectiva, gestul sau extrem prin refuzul municipalitatii de a mai cofinanta echipa, asa cum o facuse cu un an inainte - cand formatia fostilor poienari luase denumirea orasului, devenind, la dorinta consilierilor municipali, FCM Campina. Chitu anuntase, in prealabil, autoritatile ca nu mai poate suporta singur cheltuielile, din ce in ce mai mari, necesare pentru mentinerea echipei in esalonul secund. La stadion, am stat de vorba cu Cristian Dumitru, fostul antrenor secund al echipei mari, care ne-a intampinat politicos, dar ne-a interzis sa facem poze. Dupa ce am promis ca nu vom fotografia in interiorul stadionului, ne-a lasat sa patrundem inauntru. Am vizitat vestiarele si celelalte anexe, am facut un tur al arenei si ne-am dat seama ca “paragina" semnalata de cititorul nostru era o pura exagerare. Cu toate ca prin gardul exterior al stadionului existau mai multe sparturi, iar la tribuna I (in foto), gratarele de lemn de pe trepte, destinate spectatorilor, lipseau, in buna masura, ori erau putrezite, gazonul arata foarte bine (se vedea ca fusese ingrijit permanent), iar cladirile se aflau intr-o stare corespunzatoare de conservare. “Sigur, stadionul nu mai are stralucirea de altadata, dar cine v-a informat ca este in paragina v-a mintit. Gazonul este bine ingrijit, vara il udam permanent, pe stadion s-au jucat multe meciuri amicale, dar si oficiale. Clubul nostru are, in prezent, doua echipe de juniori in campionatul judetean, pe care le antrenez si cu care am obtinut rezultate foarte bune", ne-a lamurit gazda noastra. Stadionul este, asa cum am mai amintit, in patrimoniul Petroutilaj SA, o societate care nu trece prin cea mai prospera perioada a sa, angajatii primind de mai multi ani, salariile diminuate cu 10 procente, in fiecare luna. Directorul societatii, Andrei Hortopan, nu era disponibil, dar am reusit, pana la urma, sa-l contactam pe Stefan Chitu, presedintele FCM Campina, caruia i-am cerut un punct de vedere: “Domnule, la vremuri de criza, nu putem face decat o conservare de criza. Nicio casa, daca nu e locuita permanent, parca nu-i prea vesela. Eu stadionul nu-l las de izbeliste, va asigur. Trebuie sa recunosc, fara ajutorul domnului Hortopan, directorul uzinei, misiunea noastra ar fi poate imposibila. Uneori, noaptea, pentru ca paznicul pe care il aveam permanent acolo a plecat, mai sar oameni "de bine" gardul si mai fura scanduri din tribuna, pentru focul din sobe. Ce sa le fac? E saracie, si cativa localnici mai amarati incearca si ei, prin orice mijloace, sa iasa din iarna. Oricum, am de gand sa inlocuiesc gratarele de lemn de la tribuna I cu 600 de scaune din plastic, achizitionate deja, pe care urmeaza sa le montam in curand", ne-a declarat patronul clubului. Intr-adevar, prin ferestrele magaziilor din spatele Hotelului Muntenia (al carui proprietar este Stefan Chitu), am putut zari o multime de scaune din plastic. Acestea, odata montate, vor schimba radical peisajul tribunelor stadionului, care arata, astazi, ca dupa o batalie. Un lucru este sigur: stadionul Poiana, unul dintre edificiile emblematice ale orasului, chiar daca acum nu se simte foarte bine, va fi ingrijit si conservat in continuare.CITESTE IN CONTINUARE PE http://www.ziarulprahova.ro/articol~categorie-sport~stire-61530~stadionul-din-poiana-campina-si-a-pierdut-stralucirea-de-altadata.html

Un comentariu:

Alexandru M. spunea...

O sa va trimit eu in vara detalii despre asta!
Eu locuiesc in Poiana Campina la cateva sute de metri de stadion... Stadionul arata jalnic. Asa ca suteti prost informati!